Kinderraad

Wij hebben een kinderraad op de Ariënsschool. Hieronder stellen we ons voor en vertellen we wat we doen.

Wat doen we?

Onder begeleiding van een leerkracht vergaderen en overleggen een aantal leerlingen met elkaar hoe het nog beter kan in onze school. Soms lossen we problemen op, soms bedenken we nieuwe ideeën.

Wanneer vergaderen we?

We vergaderen 5x per jaar. Tussen elke twee vakanties in hebben we een vergadering van 11.45 - 12.45 uur. Iedereen komt een keer aan de beurt om voorzitter van de vergadering te zijn.

Hoe kom je erin?

Om in de kinderraad te komen word je gekozen, door de klas en door de leerkrachten. In sommige groepen moet je solliciteren, een brief schrijven of vertellen waarom jij de geschikte leerling bent. Ieder jaar nemen we afscheid van de groep 8 leerlingen en worden er nieuwe kinderen gekozen in groep 5. De andere leerlingen blijven in de raad, zo zorgen we voor continuïteit.

De brievenbus

We hebben een brievenbus in de hal waar leerlingen uit de bovenbouw  ideeën in kunnen doen of problemen kunnen aangeven. De kinderraad bespreekt deze ideeën en eventuele problemen tijdens de vergadering.